طوفان یان کارخانه های ولوو و مرسدس بنز را در کارولینای جنوبی تعطیل کرد

طوفان یان برای اولین بار روز چهارشنبه به عنوان طوفان رده 4 به فلوریدا رسید. اوایل روز با حرکت بر فراز مرکز فلوریدا به یک طوفان گرمسیری تضعیف شد. با این حال، عصر امروز پنجشنبه با بادهایی با سرعت 75 مایل در ساعت، قدرت رده 1 را به دست آورد. این طوفان اکنون به سمت کارولینای جنوبی در حرکت است و انتظار می رود روز جمعه دوباره به خشکی برسد.

به گزارش سرویس هواشناسی، سیل قابل توجهی در شمال شرق فلوریدا، جنوب شرق جورجیا و شرق کارولینای جنوبی پیش بینی می شود. همچنین احتمال وقوع «یک یا دو گردباد» در بخش‌های ساحلی کارولینا در روز جمعه وجود دارد.



منبع

ولوو در بیانیه ای اعلام کرد: طوفان ایان این پتانسیل را دارد که بر عملیات ما در ایالات متحده تأثیر بگذارد. “ایمنی کارمندان ما و خانواده های آنها بالاترین اولویت ما است. بنابراین، کارخانه ریج ویل ما در ساعت 11 صبح فعالیت خود را متوقف کرد و تا روز جمعه تعطیل خواهد بود.”

همانطور که توسط اخبار خودرومرسدس بنز روز جمعه تعطیلی کارخانه خود را اعلام کرد. کارخانه مونتاژ، واقع در چارلستون، 1600 کارمند دارد و وانت های مرسدس اسپرینتر و متریس را برای آمریکای شمالی تولید می کند. انتظار می رود مرسدس eSprinter تمام الکتریکی بعدی در نیمه دوم سال 2023 در این کارخانه ساخته شود.

از آنجایی که طوفان ایان همچنان در ایالات متحده به ویرانی خود ادامه می دهد، شرکت ها در حال حاضر اقداماتی را برای کاهش ضربه طوفان به مشاغل خود به کار می گیرند. مرسدس بنز و ولوو از جمله شرکت‌هایی هستند که اعلام کرده‌اند برای مقابله با ضربه و توقف عملیات در کارخانه‌های تولیدی خود در کارولینای جنوبی حرکت می‌کنند.

در همین حال، کارخانه ولوو در ریج ویل نیز فعالیت خود را از ساعت 11:00 صبح روز پنجشنبه EDT متوقف کرده و تا روز جمعه غیرفعال خواهد بود. این کارخانه 1500 کارمند دارد و در حال ساخت ولوو S60 است. این خودروساز سوئدی ۱۱۸ میلیون دلار در این کارخانه سرمایه گذاری کرده است تا خودروهای تمام برقی برای بازار آمریکا تولید کند.