فراری اسناد داخلی لو رفته را به صورت آنلاین شناسایی کرد

فراری اعلام کرد که اسناد داخلی افشا شده در اینترنت را شناسایی کرده است. این خودروساز سوپراسپرت در حال حاضر تمام اقدامات لازم را برای شناسایی چگونگی فاش شدن این خبر انجام می دهد، اگرچه در بیانیه ای ایمیلی به رسانه ها اعلام کرد که هیچ مدرکی دال بر حمله سایبری وجود ندارد.

اوایل این هفته، کوریره دلا سرایک روزنامه ایتالیایی که در میلان منتشر می‌شود، گزارش داد که یک حمله سایبری علیه فراری با هفت گیگابایت اسناد، برگه‌های اطلاعات و کتابچه‌های راهنمای تعمیرات منتشر شده است. گزارش شده است که حمله ادعایی توسط باند سایبری RansomEXX انجام شده است، اما فراری آن را تایید نکرده است.

این شرکت مستقر در مارانلو هیچ اختلالی در کسب و کار و عملیات خود نداشته است و شواهدی مبنی بر نقض سیستم یا باج افزار شناسایی نکرده است. فراری به جزییات وارد نشد، هرچند به وضوح اعلام کرد که با وجود گزارش‌هایی که از ایتالیا برعکس می‌داد، مجبور نیست با یک حمله سایبری مقابله کند.

فراری در حال راه اندازی اولین خودروی کاربردی خود در بازار است و در حالی که در حال حاضر نمی توان چیزی را تایید کرد، حمله سایبری می تواند مربوط به عرضه Purosangue باشد. ما نمی دانیم که آیا اسناد فاش شده شامل اطلاعات شخصی کارکنان فراری می شود یا خیر، اما رسانه های ایتالیایی گزارش می دهند که این افشاگری می تواند مربوط به تصمیم تیم فرمول 1 فراری برای کنار گذاشتن حامی قدیمی خود Kaspersky، یک شرکت نرم افزاری از روسیه باشد. اینکه آیا رابطه ای بین این دو عمل وجود دارد یا نه در این مرحله نمی توان تایید کرد.



منبع ما می دانیم که برخی از رسانه ها نشان داده اند که افشای اطلاعات صورت گرفته است و برخی اسناد به صورت آنلاین در دسترس است. فراری هیچ مدرکی دال بر باج افزار یا نقض سیستم های خود ندارد و گزارش می دهد که هیچ اختلالی در عملیات ایجاد نشده است. در بیانیه رسمی این شرکت آمده است: این شرکت در تلاش است تا مبدا رویداد را شناسایی کند و تمام ابتکارات لازم را اجرا خواهد کرد.