فولکس واگن پولو آینده نامشخصی دارد زیرا یورو 7 خودروهای کوچک ICE را بسیار گران می کند

“در حال حاضر، ما مهندسانی داریم که معنی آن را ارزیابی می کنند. اما اگر این درست باشد [the expected impact of EU7 on the price of cars]مطمئناً دیگر سرمایه گذاری نخواهیم کرد و فقط برنامه برق رسانی را در سریع ترین زمان ممکن حفظ خواهیم کرد.”

Stellantis تا پایان این دهه فقط با خودروهای برقی در اروپا عرضه خواهد شد، به این معنا که مدل‌های پیشرانه معمولی مانند پژو 208، اوپل کورسا و سیتروئن C3 تا سال 2030 یا حتی زودتر از آن متوقف خواهند شد.



منبع

150 یورو یا حتی 304 یورو نمی تواند چنین معامله شکنی باشد، اما مدیرعامل فولکس واگن توماس شافر هشدار می دهد که واقعیت کاملاً متفاوت است. او بر این باور است که چیزی مانند یک هاچ بک ساب کامپکت بین 3000 تا 5000 یورو گران تر خواهد بود که این امر با غیرقابل خرید بودن آن برای مردمی که در این بخش خرید می کنند، عملاً خودرو را از بین می برد.

خودروسازان به ما هشدار داده اند که مقررات سختگیرانه آلایندگی می تواند نابودی خودروهای کوچک مجهز به موتورهای احتراقی را تسریع کند. استاندارد یورو 7 دارای تاریخ شروع پیشنهادی 1 ژوئیه 2025 است. طبق برآورد کمیسیون اروپا، قیمت درخواستی یک خودروی جدید را 90 یورو به 150 یورو افزایش می دهد. این پیشنهاد تجدید نظر شده کاهش قابل توجهی از هزینه ها را کاهش می دهد زیرا پیشنهاد اولیه افزایش قیمت 304 یورو را برآورد می کرد.

فورد با اعلامیه ای که اخیراً در مورد توقف تولید فیستا در سال 2023 اعلام کرد، آغاز پایان خودروهای کوچک بنزینی قبلاً نشان داده شده است. این ضربه بزرگی برای طرفداران آبی بیضی بود زیرا مدل سگمنت B تقریباً برای مدت طولانی وجود داشته است. 50 سال و چندین نسل. فولکس واگن پولو تقریباً هم سن و سال فیستا است و هر دو با چندین نسخه هاتچ به علاقه مندان پاسخ داده اند.