TOGG اولین خودروی برقی ساخته شده در ترکیه را معرفی کرد


Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu یا TOGG کارخانه تولید خود را با یک مراسم باشکوه افتتاح کرد. در این مراسم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با نمونه اولیه اولین شاسی بلند کلاس C که توسط این برند تولید می شود، روی صحنه رفت.

TOGG نام مدل جدید را در مراسم اعلام نکرد، اما نکاتی را در مورد فرم تولید نهایی ارائه کرد. به ما گفته شده است که EV با گزینه‌هایی برای تک موتور و دو موتور، دو گزینه ظرفیت باتری و حداکثر برد پیش‌بینی‌شده به ترتیب 186 مایل (300 کیلومتر) و 311 مایل (500 کیلومتر) عرضه می‌شود.

ما همچنین قیمت مدل TOGG را نمی دانیم، اما این شرکت گزارش می دهد که پیش فروش EV در فوریه 2023 آغاز می شود. در ماه مارس، فروش رسمی آغاز خواهد شد.

TOGG می گوید انتظار می رود کارخانه آن بین 17000 تا 18000 خودرو در سال اول تولید کند. این شرکت همچنین حدس می‌زند که تا سال 2030، این کارخانه بیش از 1 میلیون خودرو تولید خواهد کرد.

در مراسم افتتاحیه همچنین اعلام شد که TOGG از سیستم مبتنی بر نمایندگی استفاده نخواهد کرد. درعوض، کاربران می توانند از طریق اپلیکیشن موبایلی به نام “TOGG Care” سفارش دهند. مدل ها در حوزه هایی به نام «نقاط تجربه» آزمایش خواهند شد.

اولین مدل این برند، C-SUV، در مارس 2023 به فروش می رسد. برای C-Sedan مورد انتظار که در CES 2022 ظاهر شد، باید منتظر سال 2025 باشیم.

CX Coupe جایگزین نسخه C-Hatch شد که شاهد لغو آن در هنگام عرضه بودیم. این مدل در سال 2026 وارد بازار خواهد شد. برای مقرون به صرفه ترین مدل B-SUV، متاسفانه خریداران باید تا سال 2027 صبر کنند.



منبع