هوندا هدف فروش 15 درصدی موتورسیکلت الکتریکی جدید را تا سال 2030 تعیین می کند


در ژوئن 2022، گروه هوندا – که شامل تمام نهادهای مختلف هوندا به عنوان یک شرکت جهانی است – به طور رسمی گزارش پایداری هوندا 2022 را منتشر کرد. این گزارش جدید 190 صفحه ای جزئیاتی را در مورد آنچه هوندا از آخرین گزارش پایداری خود در سال 2021 انجام داده است ارائه می دهد. – و همچنین به کجا می رود.

از آنجایی که ما RideApart هستیم، البته، علاقه اصلی ما در بخش موتورسیکلت این تجارت است – و به‌روزرسانی‌های زیادی برای پیشرفت‌های هوندا وجود دارد که در چند سال گذشته دنبال کرده‌ایم. با این حال، ابتدا باید در مورد بزرگترین خبر صحبت کنیم.

برنامه کاهش آلایندگی صفر هوندا برای تمام خودروهایش تا سال 2040 را به خاطر دارید؟ برای پیشبرد این هدف، هوندا به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2030 15 درصد از فروش موتورسیکلت، 30 درصد از فروش خودرو و 36 درصد از فروش محصولات برقی خود را برقی کند.

همانطور که خود هوندا در جای دیگری از این گزارش اشاره می کند، این چیزی شبیه به یک نظم بلند است. در حال حاضر پایان ژوئن 2022 است – و درصد فروش محصولات برقی در هر یک از این دسته‌ها برای امسال نسبتاً حداقل است.

طبق گزارش خود هوندا، تنها 0.01 درصد از فروش موتور سیکلت آن در سال 2022 الکتریکی بوده است. (برای روشن بودن، هوندا اسکوترها و دوچرخه های الکترونیکی را نیز در دسته موتورسیکلت های برقی خود قرار می دهد.) حدود 0.37 درصد از فروش خودرو در سال 2022، برقی و 0.52 درصد از فروش محصولات برقی بوده است.

هنگام در نظر گرفتن این اعداد نسبتاً کوچک، مهم است که کمی زمینه را در نظر داشته باشید. یکی، از اواخر ژوئن 2022، هوندا مدت زیادی است که در فضای دو چرخ الکتریکی فعالیت نمی کند. این واقعیتی است که علاقه مندان به موتور از مدت ها قبل درباره آن اظهار نظر کرده اند. البته، هوندا تنها OEM قدیمی نیست که پای خود را به برق رسانی می کشد – اما قطعاً تا همین اواخر عضوی از این بسته بوده است. دو، در حالی که هوندا یک شرکت جهانی است، همه محصولات آن در همه جا در دسترس نیستند – و این به ویژه تا کنون برای محصولات الکتریکی آن صادق است.

با این حال، از آنجایی که هوندا محصولات الکتریکی بیشتری را در مکان‌های بیشتری در اختیار افراد بیشتری قرار می‌دهد، به نظر می‌رسد در صورت داشتن فرصت، افراد بیشتری آن‌ها را خریداری کنند. بدیهی است که عواملی مانند قیمت گذاری، در دسترس بودن و در دسترس بودن قطعات (در حالی که جهان همچنان با مسائل زنجیره تامین دست و پنجه نرم می کند) نیز نقش خود را ایفا می کند.

توسعه پک پاور موبایل هوندا در هند

گزارش پایداری هوندا 2022 - باتری های قابل تعویض برای ریکشاهای برقی هند

این ما را به یک خبر جالب دیگر می رساند که هوندا در این گزارش فاش کرد. پاور پک های موبایل هوندا را به خاطر دارید؟ اینها باتری های قابل تعویضی هستند که در ناوگان اسکوترهای تجاری الکتریکی :e خود استفاده می کند، Benly:e، Gyro:e، و Gyro Canopy:e (و چرا Benl:e و Canop:e نیست، ما هرگز نمی دانیم).

در ژوئن 2021، موتور سیکلت هوندا و اسکوتر هند آزمایش HMPP را برای استفاده در ریکشاهای برقی، به عنوان یک جایگزین باتری بالقوه قابل تعویض، آغاز کردند. در حال حاضر، اکثر ریکشاها با گاز طبیعی فشرده کار می کنند و تعداد ریکشاهای فعال در کشور بالغ بر هشت میلیون تخمین زده می شود. از آنجایی که ریکشاهای احتراقی یک نوع محبوب حمل و نقل هستند و هند در حال حاضر به دنبال یک هدف تهاجمی برق رسانی است، ریاضیات حمایت از این حرکت کاملاً واضح بود.

به سرعت تا ژوئن 2022، هوندا اعلام کرد که به طور رسمی سرویس اشتراک باتری خود را برای ریکشاهای برقی هند راه اندازی می کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، باید در نیمه اول سال 2023 عرضه شود. جزئیات کامل در مورد برنامه های عرضه هنوز اعلام نشده است، اما مطمئناً در ماه های آینده اعلام خواهد شد. هوندا همچنین قصد دارد بسته های باتری خود را برای استفاده در این ریکشاها در هند تولید انبوه کند.

هوندا Sensing 360، فناوری ایمنی و صدا، و موتورسیکلت

گزارش پایداری هوندا 2022 - تحرک متصل

به عنوان قطعه دیگری از پازل پایداری هوندا، این شرکت اطلاعات کمی در مورد برنامه های Sensing 360 و Safe and Sound Technology ارائه کرد. هوندا فضای نسبتاً منحصربفردی را اشغال می‌کند و هم در دنیای موتورسیکلت و هم در دنیای ماشین حضور دارد. به همین دلیل است که این شرکت می گوید که مسئولیت منحصر به فردی دارد و هدف نسبتاً بالایی خود را برای کاهش تلفات تصادفات رانندگی در خودروهای هوندا به صفر تا سال 2050 تعیین کرده است. اما خوب است که هوندا تلاش می کند.)

در حالی که هوندا جزئیاتی در مورد Safe and Sound ارائه نکرد، اما کمی بیشتر در مورد اینکه چگونه همه انواع دستگاه‌های متصل را برای برقراری ارتباط بی‌درنگ اطلاعات در ترافیک پیش‌بینی می‌کند، صحبت کرد. اگر از دستگاه های متصل زیادی در خانه خود استفاده می کنید، ممکن است در حال حاضر در دنیای کوچکی از دنیایی که هوندا در نظر دارد زندگی کنید، جایی که همه وسایل نقلیه هوشمند با دوربین ها، تلفن های همراه و طیف گسترده ای از دستگاه های الکترونیکی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. که هر روز در خیابان ها هستند.

هوندا همچنین در گزارش خود به کنسرسیوم موتور سیکلت متصل (CMC) Next اشاره کرده است که شامل شرکت یاماها موتور، BMW Motorrad، KTM AG و دیگران نیز می شود. کنسرسیوم در حال جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها از تصادفات موتور سیکلت بوده است. هوندا می‌گوید در سال مالی 2023، کنسرسیوم از آموخته‌های خود استفاده می‌کند و راه‌حل‌های مشخصی برای جلوگیری از برخورد موتورسیکلت ارائه می‌کند.

بسیاری از مسائل هنوز باید در اینجا مورد بررسی قرار گیرند، که کمترین آنها مربوط به داده کاوی عظیم و نگرانی های حفظ حریم خصوصی است. با این حال، هوندا این نوع شبکه ارتباطی در هم تنیده را به عنوان آینده همه وسایل نقلیه خود – از جمله موتور سیکلت هایش – می بیند.

برنامه بازیافت پایان عمر موتور سیکلت هوندا

هوندا همچنین در مورد ابتکاری صحبت می کند که از اکتبر 2004 با سایر OEM ها در ژاپن پیوست. بر اساس این طرح، موتورسیکلت‌های فرسوده در نمایندگی‌ها و نقاط جمع‌آوری تعیین‌شده جمع‌آوری شده و سپس به‌طور رایگان بازیافت می‌شوند.

طبق گزارش هوندا، در سال 2022 در مجموع 1359 محصول هوندا جمع آوری و بازیافت شد که حدود 66.2 درصد از کل دوچرخه های جمع آوری شده در آن سال بود. هنگامی که هوندا و سایر OEM ها در سال 2004 شروع به شرکت در این برنامه کردند، این اولین برنامه در نوع خود در جهان بود – و هنوز در سال 2022 کاملاً معمول نیست.

اکنون، این قطعاً کار قانون 2002 ژاپن برای بازیافت وسایل نقلیه پایان یافته است. این نوع قانون دقیقاً در جاهای دیگر از سال 2022 متداول نیست. با این حال، توسعه برنامه‌های مشابه در سایر نقاط جهان – و به‌ویژه اگر بازیگری جهانی مانند هوندا درگیر شود – می‌تواند به حرکت سوزن در دفع صحیح وسایل نقلیه کمک کند. که دیگر قابل استفاده نیستند



منبع