BMW 767iL (E32) موتور هیولایی V16 خود را روی دوربین نشان می دهد

7 عکس ها



منبع

Secret Seven همانطور که در داخل شناخته می شد باید سریعتر و پایدارتر از قدرتمندترین کلاس S در اواخر دهه 1980 باشد – یا حداقل این هدف اولیه BMW بود. شرکت باواریایی تصمیم گرفت موتور M70 V12 موجود را اصلاح کند و چهار سیلندر اضافه کند تا بزرگترین کارخانه تولیدی خود را طراحی کند. موتور 6.7 لیتری V16 با ویژگی های داخلی تقویت شده و پیشرفته و همچنین سیستم مدیریت موتور جدید به شدت مورد بازبینی قرار گرفت.

به‌اصطلاح 767iL هرگز به تولید نرسید، زیرا نقص‌های طراحی عمده‌ای داشت. برای شروع، موتور آنقدر بزرگ بود که در جلو فضای کافی برای سیستم خنک کننده وجود نداشت و BMW مجبور شد کل سیستم را به صندوق عقب منتقل کند. فضای بار عملاً غیرقابل استفاده بود و مشکلات آلایندگی دیگری نیز وجود داشت که سدان با موتور V16 را برای تولید انبوه مناسب نمی‌کرد.

بی ام و برخی از بهترین، زیباترین و قدرتمندترین مدل های تولیدی در تاریخ صنعت خودرو را داشته است. مردم مونیخی ممکن است هرگز یک وسیله نقلیه با موتور V16 را مستقیماً از خطوط مونتاژ ارائه نکرده باشند، اگرچه پروژه ای برای سری 7 16 سیلندر در نیمه دوم دهه 1980 وجود داشت. این خودرو هرگز به عنوان رقیبی برای کلاس S مرسدس بنز در آن زمان از تابلوی نقاشی عبور نکرد، اما یک نمونه اولیه ساخته شد که هنوز هم وجود دارد.

BMW 750iL V16 Goldfish

را CarRanger کانال در یوتیوب این امتیاز را داشت که مدتی را با V16 سری 7 از نسل E32 سپری کند و ویدیوی جدیدی وجود دارد که این خودرو را با جزئیات نشان می دهد. این به زبان آلمانی است، اگرچه شما هنوز هم می‌توانید با تماشای ویدیو خیلی چیزها را بفهمید، حتی اگر زبان رسمی و رایج در آلمان، اتریش، سوئیس و لیختن اشتاین را درک نکنید.